Rabu, 12 Ogos 2009

LORI SEWA 3 TON & AMPUNAN ALLAH SWT PADA ISTERI YANG TAAT















Hari ini ramai dari kalangan ibu bapa mengharapkan kelahiran anak-anak yang solleh ,para suami mengharapkan isteri-isteri solleha sebagai sahabat dalam kehidupan,pergaulan di antara mereka bukanlah pergaulan dalam ikatan perkongsian sebagaimana perkongsian kedua belah pihak dalam satu perniagaan,Islam membentuk keduanya menjadi sahabat sejati dalam segala perkara baik dalam suasana suka atau duka,Persahabatan ini dapat memberikan kedamaian diantara satu dengan yang lain sebagaimana Allah Swt berfirman "Di antara tanda-tanda kekuasaanya ialah dia menciptakan untuk kalian isteri-isteri dari diri kalian sendiri supaya kalian merasa senang kepada mereka serta menciptakan di antara kalian rasa kasih sayang",

Hari ini tersangat sukar untuk di temui dalam masyarakat kita para suami atau isteri yang mampu memupuk rasa kasih sayang dalam ikatan perkhawinan mereka ,Adakah ianya berpunca dari hilangnya keyakinan keatas janji Allah Swt keatas para Isteri yang taat pada suaminya ? Atau kurangnya pendidikan Islam yang di ajar selama ini kepada mereka keduanya? walauapapun persoalanya seorang Isteri yang mentaati suaminya selagi tidak melakukan maksiat pada Allah Swt akan mendapat pengampunan dosa dan keredhanya di dunia dan di akhirat sebagaimana kisah yang di riwayat bersumber dari Anas r.a. Ada seorang suami yang melakuakn perjalanan sementara isterinya di larang untuk keluar rumah,satu ketika orang tuanya jatuh sakit dan dia kemudian meminta izin kepada Rasulullah untuk menziarah ayahnya akan tetapi Rasulullah melarangnya agar ia terus taat pada arahan suaminya,Tidak lama kemudian ayahnya meninggal dunia dan sekali lagi dia meminta izin pada rasulullah dan rasulullah juga tidak membenarkan dan meminta dia taat pada arahan suaminya,Setelah itu turun wahyu kepada nabi saw " sesungguhnya aku telah mengampunkan dosa-dosanya kerana ketaatanya kepada suaminya"

Sungguh istimewa kedudukan seorang Isteri dan mudahnya mereka untuk mendapat pengampunan dan keredhaan dari Allah Swt ,Tetapi malangnya siapakah di kalangan isteri-isteri kita yang meyakini sirah ini ? lebih-lebih lagi peristiwa seperti ini tidak pernah di siarkan di TV,Radio ataupun di persembahan di panggung-panggung negara !.Walauapapun sekalung tahniah dari baginda nabi saw keatas para isteri yang berjaya dalam mengharunggi kehidupan dengan keredhaan suaminya sebagaimana sabda rasul saw "Jika seorang isteri itu telah menunaikan solat lima waktu dan puasa di bulan ramadhan dan menjaga kemaluanya dari yang haram serta taat kepada suaminya, maka akan di persilakan masuk ke syurga dari pintu mana sahaja yang ia sukai." HR Ahmad dan Thabarani


-

3 ulasan:

WUZARA berkata...

umpama kelana di daerah yang paling dalam,
untuk mereka singgah dan isi dengan kemuliaan dan kelembutan,
membelai naluri seorang lelaki bergelar suami.

kontraktorwibawa.blogspot.com berkata...

SALAM BANG MAN,

TENGOK GELAGAT WANITA SEKARANG, TERINGAT CERITA MUSANG BERJANGGUT LAKONAN ARWAH P.RAMLEE.

TERPAKSA DIA MERANTAU JAUH SAMPAI 7 GUNUNG DAN 7 LAUTAN SEMATA-MATA MENCARI SEORANG 'PEREMPUAN'.

TIGA EMPAT PULUH TAHUN DULU, ARWAH P.RAMLEE DAH CUBA MEMBUKA MINDA KITA. PATUTNYA KITA DAH 'KHATAM' ILMU WANITA.

YANG MANA SATU PEREMPUAN, YANG MANA SATU BETINA..

Azlan Ahmad berkata...

Assalamualaikum

be aware at this new portal. some irresponsible parties try to manipulate and misused the word Khilafah for their democratic and electoral gains.

here's the link

http://khalifah.forum.st/

they creating a portal using the Khilafah as the title but in reality its content is no more than the likes of tranungkite, detikdaily or utaraonline. what i can see its laiden with Fitnah of democracy, nationalism and secularism. interestingly most of their moderators were in fact the same person of TT, DD or UO.

and also i'm began to see some quarter of democratic 'Islamic' party begin to used term synonymous to Khilafah fighters in wrongly and twisted concept. maybe to synchronized with their democracy believed and electoral interest.

i'm not telling the Khilafah struggle is exclusive to any particular Harakah or Hizb. in fact its inclusive to all Muslims worldwide as its a Fard to re-established the Khilafah back. its a great news if Muslims begin to realized the important of the Khilafah.

but what i'm concern is what they depiction the Khilafah. from what they doing they already depicting the Khilafah wrongly and begin deceiving Muslims oblivious to what the truth of Khilafah is all about. this will lead to another fitnah.

please spread this word to all whom righteously struggle the Khilafah 'al Manhaj An-Nubuwwah. let us be aware and make some effort to distinguished this fitnah.

Wasalam