Jumaat, 17 Julai 2009

LORI SEWA 3 TON & PENTERNAK LINTAH DI MELAKA











































Beberapa minggu yang lalu saya di jemput oleh kenalan lama untuk melawat ladang ternakan Lintahnya di Negeri Melaka, Kehadiran saya di sambut dengan penuh kemesraan dalam suasana kekeluargaan, Hampir sejam bersama beliau saya begitu terpegun dan terharu mendengar pengalaman suka dan duka beliau dalam industri ini, Hasil usaha gigih yang tak kenal kegagalan ,Kini beliau boleh tersenyum lebar dengan kejayaan yang perolehi, Teknik dan media ternakan beliau begitu sesuai dengan kehidupan habitat ini, Saya melihat Mengemut anak-anak lintah ternakanya keluar dari sarang apabila ia di ganggu, Saya yakin dengan kaedah yang digunakanya dan semoga beliau mampu menjadi pengusaha ternakan lintah yang berjaya di Malaysia suatu hari nanti.

Tiada ulasan: